Strona główna  | FAQ  |  Szukaj  |  Użytkownicy  |  Grupy   |  Rejestracja  |  Profil  |  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  |  Zaloguj

 Wylej swoją frustracje! Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Joz
Kopfkrabbe



Dołączył: 22 Lis 2008
Skąd: Casablanca

Steam ID: sc.com/id/joz

PostWysłany: Czw Sie 15, 2013 17:28 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

AdRiAnO66 napisał:
Pytanie było do Joza, dlatego cytuję jego, a nie ciebie Oczko

A skoro już tu jesteśmy to jeszcze drugie pytanie do Joza
Jak długo pracowałeś w Maxie/Maya/innym programie z tego gatunku i co konkretnie w nim robiłeś?

Od Blendera zacząłem, robiłem w nim parę miesięcy, po czym przesiadłem się na 3DS. Nie mówię, że to zły program - jest open-sourcowy, ciągle rozwijany na różne sposoby, przez wiele osób. O tym czy jest prostszy do przyswojenia to jest kwestia sporna (mnie np. interfejs Autodesku bardziej przypadł do gustu). Mam na myśli to, że nie znam nikogo kto by myślał poważnie o pracy w 3D, znając się tylko na Blenderze. Dlatego, że pracodawcy też nie biorą na poważnie Blendera (jeszcze jakiś czas temu to samo tyczyło się 3DSa więc teraz kto wie, może coś się zmieni).

Próbowałem też Mayi, ale muszę się jeszcze bardziej zmusić do przekonania do tego programu. Moja opinia jest bardzo subiektywna.
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Maxoss
Stary Headcrab



Dołączył: 15 Sty 2012




PostWysłany: Czw Sie 15, 2013 18:52 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Joz napisał:
Nie mówię, że to zły program - jest open-sourcowy, ciągle rozwijany na różne sposoby, przez wiele osób.


Racja, ale od jakiegoś czasu rozwijają jakieś niepotrzebne narzędzia i poprawiają błędy, nic szczególnego. Mogliby ukończyć to co zostało napoczęte (lepszy unwraping, lepszy bakeing, global illumination do cycles'a którego nadal nie ma a silnik ma już ponad rok, itp). Myśle że doperio Blender 2.7 wprowadzi jakieś nowości.

Joz napisał:
O tym czy jest prostszy do przyswojenia to jest kwestia sporna (mnie np. interfejs Autodesku bardziej przypadł do gustu). Mam na myśli to, że nie znam nikogo kto by myślał poważnie o pracy w 3D, znając się tylko na Blenderze. Dlatego, że pracodawcy też nie biorą na poważnie Blendera (jeszcze jakiś czas temu to samo tyczyło się 3DSa więc teraz kto wie, może coś się zmieni).


W moim przypadku znowu jest na odwrót, podoba mi się interfejs Blender'a, oraz rozmieszczone skróty klawiatury (wiadomo, można zmieniać w opcjach ale po co). Szybka i prosta robota.

Dzisiaj pobrałem wersje studencją 3DS'a 2014 i nie powiem, nie jest jakiś straszny, Zbrush był trudniejszy a dało się go obadać w ~tydzień. Sporo rzeczy w 3DSie przychodzi z łatwością. Jednak nadal mi przeszkadza 3DS'ie kilka rzeczy i trudno będzie mi się do nich przyswoić - np. dodawanie modyfikatora aby móc edytować model, lub dodawanie modyfikatora aby móc dodać UVk'e, WTF?!

Tak czy siak, zostane w nim na dłużej, powoli przygotowuje sobie skróty klawiatury, w sobote może sobie wydrkuje i na ściance za monitorem przykleje.

Jeśli planujesz spróbować jakiegoś innego programu 3D, to przekonaj się do modo. Jest bardzo młody, a rozwija się w naprawdę szybkim tempie.
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
AdRiAnO66
Młody Headcrab



Dołączył: 02 Lip 2008




PostWysłany: Pią Sie 16, 2013 14:55 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Problemem jest korzystanie tylko i wyłącznie z 1 słusznego programu, pomimo, że pewne rzeczy są lepiej rozwiązane w innych.

GUI jak GUI, to nowe jest przede wszystkim ładniejsze od tego z 2.2 - 2.3, które głównie straszyło użytkownika po uruchomieniu programu Oczko Sam mocno się odbiłem od Blendera na kilka miesięcy przy moim pierwszym kontakcie z nim.

Blender, chcecie czy nie, to już jest światowy poziom, podczas gdy np taki GIMP, którego używam, nie ma startu do Photoshopa. Tutaj w grę wchodzą pieniądze i ilość ludzi zatrudnionych do rozwoju oprogramowania.

Każdy pracuje w tym co zna i w czym mu wygodniej, a ludzie nie lubią zmieniać przyzwyczajeń. Największym problemem jest jednak format wymiany plików, pracodawcy oferują i wymagają konkretnego formatu, bo dany soft jest popularniejszy, albo sami korzystają z danego softu co np w przypadku plików *.psd jest nie do przeskoczenia - albo masz photoshopa i plik możesz poprawnie odczytać, albo nie. Podobny problem mają pakiety biurowe, nie mają pełnej zgodności z formatami Microsoftu, którego oprogramowanie jest dosłownie wszędzie.

Stawianie Blendera na równi z resztą programów OpenSource jest niesprawiedliwe, tak samo jak podawanie jego otwartoźródłowości jako jedyną jego zaletę, choć trzeba przyznać, że jest to jedna z jego najważniejszych cech, gdyby był płatny i rozwijany w ten sam sposób, pewnie ludzie by o nim nawet nie usłyszeli z powodu 3DSa lub innego programu, który by się wybił.
Sam 3DS też nie jest znowu najlepszym oprogramowaniem na rynku, a jednak ciężko byłoby chyba znaleźć osobę przynajmniej minimalnie mającą jakiekolwiek pojęcie o grafice, która nie słyszałaby o "Maxie".


Intensywny rozwój Cyclces ma na celu wymianę Internala w Blenderze na rzecz jakiegoś renderera z prawdziwego zdarzenia, nikt poważnie zajmujący się 3D i tak go nie wykorzystywał, bo od dłuższego czasu znajdował się on tam już tylko po to, by przyspieszyć i ułatwić start nowym użytkownikom w świecie 3D.

Max ma za sobą dużo dłuższy cykl rozwoju, a biorąc pod uwagę tylko wersję Blendera rozwijaną przez społeczność to jest to 12lat różnicy. Wykupienie Blendera przez społeczność to najlepsze co mogło spotkać ten program.
Siła Maxa polega jednak na tym, że jako płatne oprogramowanie przyciąga też programistów piszących wtyczki do Maxa, a z racji tego, że samo oprogramowanie jest płatne, nie mają problemu ze sprzedażą dodatków do niego, co w przypadku darmowego Blendera, choć niesłusznie, potrafi budzić w potencjalnych klientach reakcje typu - "Jak to? Mam płacić za wtyczkę do darmowego oprogramowania?" Ludzie idą tam gdzie widzą pieniądze i trudno im się dziwić.
Max jako płatne oprogramowanie musi też zapewniać swoim klientom pomoc techniczną co w przypadku darmowego oprogramowania spływa na społeczność wokół niego skupioną, a nie wszystkim to się podoba.

Tak czy siak, niezależnie w którym oprogramowaniu będziesz pracował, jak raz nauczysz się modelować i obsługi jakiegokolwiek programu to nikt ci tego nie zabierze, znasz już proces, przestawienie się na korzystanie z innych narzędzie to kwestia kilku dni, bo nie musisz się już uczyć podstaw.

_________________
"Eins, zwei, drei. Ugh, I do not think we brought enough body bags."
Image
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Maxoss
Stary Headcrab



Dołączył: 15 Sty 2012




PostWysłany: Pią Sie 16, 2013 16:37 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

AdRiAnO66 napisał:
Siła Maxa polega jednak na tym, że jako płatne oprogramowanie przyciąga też programistów piszących wtyczki do Maxa, a z racji tego, że samo oprogramowanie jest płatne, nie mają problemu ze sprzedażą dodatków do niego, co w przypadku darmowego Blendera, choć niesłusznie, potrafi budzić w potencjalnych klientach reakcje typu - "Jak to? Mam płacić za wtyczkę do darmowego oprogramowania?"


Ostatnio CGCOOKIE wypuściło wtyczke, która ułatwia unwrapowanie modeli. Kosztuje ona coś około 40$ a w necie już jest flamewar, że za droga, że na ten czas nie prezentuje się niczym dobrym (unwrapowanie tylko "cylindrowych" modeli np. ręce, nogi, butelki itd).

Już zacząłem korzystać z 3DS'a i powiem szczerze, że podstawy ogarnąłem w ciągu jednego dnia. Wiadomo, pojawiły się już jakieś problemy na mojej drodze, np. te związane z bakowaniem normali, ale z pomocą forum max3d rozwiązałem je (nie podzieliłem UVki na smoothing groupsy). Szybko można znaleźć jakieś porady, sugestie, pomoce, jeśli potrafimy korzystać z Google'a. Od Blender'a nie mam zamiaru odejść na stałe, czekam tylko na jakąś rewolucje, ponieważ to co w tej chwili prezentuje sobą Blender nie wystarcza mi do działań nad modelami low poly - trzeba kombinować, co przekłada się na dłuższy etap pracy.
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Forum działa na skrypcie phpBB © 2001-2007 phpBB Group :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)